Τρίτη 14 Απριλίου 2020

Διαβάζουμε μαζί παρέα...με την κ. Λότη Πέτροβιτσ Ανδρουτσοπούλου


Διαβάζουμε παρέα...με την 

 κ. Λότη Πέτροβιτσ- Ανδρουτσοπούλου



«Επειδή η ζωή δίχως παραμύθι συχνά γίνεται 

αφόρητη...», Λότη Πέτροβιτσ- Ανδρουτσοπούλου



Με μεγάλη μας χαρά και τιμή σας παρουσιάζουμε το μήνυμα, για αυτές τις δύσκολες ημέρες που περνάμε, της αγαπημένης μας συγγραφέως κ. Λότης, και την ευχαριστούμε πολύ για αυτό. Συμμεριζόμενη  την δύσκολη κατάσταση που ζούμε, μας στέλνει μαζί με την αγάπη της και το παραμύθι της

 "Το ποσούμ και το Φίδι", Από το βιβλίο  "Ο Βάτραχος, η γάτα και το φίδι - Αφροαμερικάνικα παραμύθια", εκδόσεις Πατάκη, εικονογράφηση Δημήτρης Φουσέκης





Κάνοντας κλικ παρακάτω μπορείτε να το διαβάσετε και αν μας στείλετε μήνυμα θα σας σταλεί και ηχογραφημένο, καθώς μας έδωσε την άδεια να το ηχογραφήσουμε, για να μπορείτε να το ακούσετε και αν επιθυμείτε μπορείτε να μας στείλετε μια ζωγραφιά. 



Επίσης στο παραπάνω link που είναι και το προσωπικό ιστολόγιο της συγγραφέως μπορείτε να περιηγηθείτε στις συλλογές της, να διαβάσετε κείμενα της και να μάθετε για τη ζωή της και το μεγάλο της έργο. 

Αλλά δεν σταματάμε εδώ 

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί απόσπασμα από το βιβλίο της «Τα παιδιά της ΄Ανοιξης» - Σειρά: Ιστορίες με τους 12 μήνες, Πατάκης 1988, 19η έκδοση 2019. Εικ.: με κολάζ της Λ.Π.-Α.) 









Διαβάστε παρέα με την οικογένεια σας το κείμενο και έπειτα βγείτε μια βόλτα  να απολαύσετε τις ηλιόλουστες ημέρες του μήνα Απρίλη.

Ανακαλύψτε σημάδια της άνοιξης και αποθανατίστε τα με τη φωτογραφική σας μηχανή.

Δημιουργήστε με ότι υλικά διαθέτετε στο σπίτι στοιχεία της φύσης του αναφέρονται μέσα στο κείμενο, όπως σύννεφα φτιαγμένα από βαμβάκι, ήλιο από πλαστελίνη, χελιδόνια από μαρκαδόρο στο χαρτί και ότι άλλο μόνοι σας εντοπίσετε.

Ζωγραφίστε τον ψεματούρη Απρίλη και τις σκανταλιές του.

Όλες σας οι φωτογραφίες θα πλαισιώσουν το κείμενο και θα δημιουργηθεί ένα όμορφο ψηφιακό βιβλίο .



Το Ψηφιακό μας Βιβλίο 







μπορείτε να το διαβάσετε, αλλά και να ακούσετε την ιστορία κάνοντας κλικ στο παρακάτω link https://www.storyjumper.com/book/read/83268255




Καλές βιβλιο..αναγνώσεις!!







Η Βιβλιοσυνέντευξη... των μικρών δημοσιογράφων, με τη Γιώτα Αλεξάνδρου



                  Η Πρώτη μας ΒιβλιοΣυνέντευξη...
ως μικροί δημοσιογράφοι έγινε μια ιδιότυπη ψηφιακή εφημερίδα.












Η εκπαιδευτική διαδικασία συνεχίστηκε από το σπίτι...και το κλείσιμο των σχολείων λόγω του κορωνοϊού δεν μας εμπόδισε καθόλου σε αυτό. Μας οδήγησε σε άλλα μονοπάτια, καινούργια και ίσως και λίγο δύσκολα για πολλούς από εμάς αλλά με τη θέληση και την καλή συνεργασία όλα ξεπεράστηκαν και το αποτέλεσμα της πρώτης μας προσπάθειας μας αντάμειψε με το παραπάνω.

Λίγο μόνο ας θυμηθούμε πως ξεκινήσαμε...

 Η Αποστολή μας ήταν...να διαβάζουμε ή να ακούμε μαζί...αλλά από την ασφαλή απόσταση του σπιτιού μας, αγαπημένα βιβλία και να περνάμε το χρόνο μας δημιουργικά με αυτά. Να θέσουμε τις ερωτήσεις μας στην κυρία μας, όπου εκείνη με τη σειρά της τις προώθησε στη συγγραφέα, η οποία με μεγάλη χαρά δέχτηκε να μας απαντήσει. 



"Διαβάζονταςμαζίπαρέα..απότοσπίτι" 
και συνεχίζουμε!!





Σάββατο 11 Απριλίου 2020

"Διαβάζουμεμαζίπαρέα...απότοσπίτι" Με το βιβλίο "Φον ο Φοβερός"- Οι Δραστηριότητες μας




"Διαβάζουμεμαζίπαρέα...απότοσπίτι" - 
Οι Δραστηριότητες μας


Οι δημιουργικές στιγμές μας παρέα με τον "Φον τον Φοβερό" έγιναν βίντεο και σας τις παρουσιάζουμε



Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

«Διαβάζουμε, ... συντροφιά με το βιβλίο "ΦΟΝ Ο ΦΟΒΕΡΟΣ", της Γιώτας Αλεξάνδρου

«Διαβάζουμε, ... συντροφιά με το βιβλίο "ΦΟΝ Ο ΦΟΒΕΡΟΣ", της Γιώτας Αλεξάνδρου


«Διαβάζουμε βιβλία, παρέα… από το σπίτι»

ΦΟΝ Ο ΦΟΒΕΡΟΣ


Οι ημέρες που μας ήρθανε, μας ανάγκασαν να μείνουμε στο σπίτι μας προσωρινά. Για να είμαστε ασφαλείς, με τους αγαπημένους μας ανθρώπους αγκαλιά. Και αυτό μας δίνει μια μεγάλη ευκαιρία. Ξορκίζουμε τον οποιοδήποτε φόβο διαβάζοντας παραμύθια.

Και το καημένο το σχολείο; Θα αναρωτιέστε.  Είναι κι αυτό ασφαλές, έμεινε βέβαια άδειο αλλά υγιές και σας περιμένει, όταν περάσει όλο αυτό με το καλό να ζεσταθεί με τις δικές σας  τις φωνούλες και τα χαμόγελα. Προς το παρόν μεταφέρουμε το κλίμα του σχολείου στο σπίτι μας. Και συνεχίζουμε να «Διαβάζουμε βιβλία, παρέα… από το σπίτι».
Θα είναι ένα παιχνίδι… Ή καλύτερα ένα πείραμα.

Ακούστε την ηχογράφηση του βιβλίου Φον ο Φοβερός, της Γιώτας Αλεξάνδρου, σε εικονογράφηση Αιμιλίας Κονταίουεκδόσεις Ελληνοεκδοτική




κάνοντας κλικ παρακάτω



από την ίδια τη συγγραφέα, την αγαπημένη μας Γιώτα Αλεξάνδρου που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα να να γίνει συνοδοιπόρος μας σε αυτό το μαγικό ταξίδι συντροφιά με τα παραμύθια και μας έστειλε φωτογραφίες από την προσωπική της συλλογή για να τις δούμε και να εμπνευστούμε. Την ευχαριστούμε πολύ για αυτό.








Θα ήταν πολύ όμορφο το άκουσμα της ιστορίας να γίνει από όλη την οικογένεια.
Άλλωστε σε αυτό το πείραμα, που σας καλούμε σας χρειαζόμαστε όλους.
Με το τέλος της ηχογράφησης του βιβλίου ξεκινάμε το παιχνίδι.

Προτεινόμενες ΒιβλιοΔραστηριότητες

1.     Ζωγραφίστε τον ήρωα του βιβλίου τον Φον τον Φοβερό, όπως τον φαντάζεστε.


2.    Το βιβλίο παρουσιάζει τους φόβους πολλών παιδιών. Ζωγραφίστε τον δικό σας φόβο και βαφτίστε τον με μια λέξη, όπως θέλετε εσείς.


3.    Απαντήστε με την βοήθεια ενός μεγάλου γράφοντας σε ένα χαρτί στην ερώτηση  «Τι κάνουμε, όταν φοβόμαστε;». Συμπληρώστε με την δική σας ζωγραφιά.


4.    «Ώρα για μεταμφιέσεις». Μεταμφιεστείτε οι ίδιοι/ιες σε Φον Φοβερό, φορώντας ότι μπορείτε να φανταστείτε.

5.    Αν κάποιος/ κάποια από εσάς έχει το βιβλίο στο σπίτι του, χαρίστε μας φωτογραφίες με εσάς να το διαβάζετε. Η χαρά όλων μας θα είναι πολύ μεγάλη.


Μην ξεχάσετε όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία να μας στείλετε  φωτογραφίες  με όλα όσα ζωγραφίσατε ή γράψατε στο email tziniza@gmail.com είτε στο messenger. Και φυσικά θα σας στείλουμε κι εμείς τις δικές μας.



Στην παρέα μας χωράτε όλοι και είμαι σίγουρη ότι μετά από όλο αυτό όλους τους φόβους μας θα τους διώξουμε μακριά.

Ξεκινάμε;


Τα βιβλία σας καλούν…κοντά τους!

Καλές ΒιβλιοΑναγνώσεις!

Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

Η Γιορτή μας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου



Πως Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου





Πήραμε τα βιβλία μας αγκαλιά και σας χαρίσαμε την πιο όμορφη μας φωτογραφία


https://padlet.com/tziniza/rnp3eozhpnk



               Ζωγραφίσαμε με αφορμή τις εικόνες του εντύπου του Παιδικού Κύκλου Βιβλίου









Σας ευχαριστούμε!!

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

Διαβάζοντας μαζί, μεγάλοι και μικροί-Greek IBBY KYKLOS PAIDIKOU VIVLIOY


2 Απριλίου 2020 -Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου




"Διαβάζοντας μαζί, μεγάλοι και μικροί..."
Ας αξιοποιήσουμε τον αργό, κοινό χρόνο.


Εικόνες: Iris Samartzi illustrator

Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού #GreekIBBY 



                  




2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (ΙΒΒΥ) ΣΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΗΝΕΣ ΜΙΑ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΜΑΖΙ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΙ: 10+1 ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ».


Στο βίντεο που ακολουθεί προτείνονται τρόποι και λόγοι ανάγνωσης βιβλίων πάντα με τη συμβολή των γονέων

Τα κείμενα έγραψε η συγγραφέας Μαρία Παπαγιάννη (Πρέσβειρα Παιδικού Βιβλίου 2020) 
Μαρία Παπαγιάννη


και την εικονογράφηση επιμελήθηκε η εικονογράφος Ίριδα Σαμαρτζή (υποψήφια  #HCAΑ2020)

Ίριδα Σαμαρτζή


Το εισαγωγικό κείμενο που ακολουθεί παρακάτω έγραψε ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος (Πρεσβευτής για το Παιδικό Βιβλίο 2018).





Τι είναι η ΙΒΒΥ 








Η IBBY είναι μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ο οποίος εκπροσωπεί ένα διεθνές δίκτυο ατόμων από όλο τον κόσμο, που σκοπό τους έχουν να φέρνουν τα βιβλία κοντά στα παιδιά.

Η αποστολή της ΙΒΒΥ είναι:

  • Να προάγει τη διεθνή κατανόηση μέσα από τα παιδικά βιβλία. Τα βιβλία μπορούν να δώσουν στη νεότητα μια ευρύτερη γνώση άλλων χωρών, αξιών και παραδόσεων και επομένως να βοηθήσουν στην ανάπτυξη καλής θέλησης μεταξύ των εθνών, υπηρετώντας έτσι την υπόθεση της ειρήνης
  • Να δίνει στα παιδιά, παντού στον κόσμο, την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε βιβλία υψηλού λογοτεχνικού και καλλιτεχνικού επιπέδου. Η ικανότητα της ανάγνωσης και η δυνατότητα να γίνεται κανείς ενθουσιώδης και ενήμερος αναγνώστης διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά και τα βοηθά να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της σημερινής κοινωνίας.
  • Να ενθαρρύνει την έκδοση και τη διανομή ποιοτικών παιδικών βιβλίων, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες.
  • Να προσφέρει υποστήριξη και εκπαίδευση σε όσους ασχολούνται με τα παιδιά και την παιδική λογοτεχνία.
  • Να ενθαρρύνει την πανεπιστημιακή έρευνα και μελέτη της Παιδικής Λογοτεχνίας
πληροφορίες που αντλήσαμε από την επίσημη ηλεκτρονική της διεύθυνση και μπορείτε κι εσείς  να βρείτε εδώ http://www.greekibby.gr/products5.php?wh=1&lang=1&the1id=14&the2id=15&theid=15&open1=14&open2=15




Φέτος όμως οι συνθήκες άλλαξαν και προτείνεται να γιορτάσουμε διαφορετικά την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, από το σπίτι.

O Βαγγέλης Ηλιόπουλος, αγαπημένος συγγραφέας όλως των παιδιών, καλεί μικρούς μα και τους μεγάλους, να βγούμε στο μπαλκόνι σήμερα, στις 2 Απριλίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, και να φωνάξουμε ένα υπέροχο σύνθημα.

Ακούστε και τον ίδιο  στο κάλεσμα του στο παρακάτω link



Και επειδή η ημέρα το απαιτεί συνεχίζουμε με μια ακόμη δράση- ιδέα που μας ήρθε

Επιλέγουμε μία από τις παρακάτω φωτογραφίες που συμπεριλαμβάνονται στο έντυπο που δημιουργήθηκε από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου ΙΒΒΥ






 και είτε τη ζωγραφίζουμε 














Ακόμη καλύτερα επιλέγουμε το αγαπημένο μας βιβλίο 

και αγκαλιά με αυτό βγάζουμε μια φωτογραφία και μας τα στέλνετε











 Τα βιβλία σας καλούν…κοντά τους!

Καλές ΒιβλιοΑναγνώσεις

Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Διαβάζουμε παρέα...από το σπίτι - Η αρχή μιας συνέχειας από την τάξη στο σπίτι

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ...ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

Η αγάπη μας για τα βιβλία είναι μεγάλη. Ήδη φέτος ως μέλη της σχολικής κοινότητας του Νηπιαγωγείου Τούμπας Σερρών είχαμε ξεκινήσει δειλά δειλά, να στήνουμε μια ψηφιακή εφημερίδα. Κάθε τεύχος της ήταν αφιερωμένο στο βιβλίο με το οποίο ασχολούμασταν εκείνη την περίοδο.
Ως μια αξιοπρεπείς εφημερίδα περιλάμβανε άρθρα με δραστηριότητες, σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα του βιβλίου και μια συνέντευξη που θα κάνανε τα μικρά μου προς τη συγγραφέα του βιβλίοu. Εφόσον ήταν ανοιχτά τα σχολεία φυσικά, ώστε να μπορέσουμε να συνδεθούμε online μέσα στη τάξη. 

Ο Κορωνοιός όμως μας χτύπησε την πόρτα. Και όλα μείνανε να μας περιμένουν. Τις πρώτες ημέρες προσπαθήσαμε να τον εμποδίσουμε να μείνει έξω από την πόρτα. 



Είχε όμως τον τρόπο του και τελικά έκλεισαν οι πόρτες του σχολείου οριστικά και για ένα μήνα. 



Οι συνθήκες που ζούμε πρωτόγνωρες. Η πανδημία του Κορωνοϊού μας ανάγκασε να περιορίσουμε κινήσεις και δραστηριότητες. Η απομόνωση είναι αναγκαία για το καλό όλως μας, αλλά στη ζωή πρέπει πάντα να βρίσκουμε την θετική πλευρά των πραγμάτων. Κι ας ξέρει να κρύβεται καλά.



Μέσα σε αυτή την πρωτοφανή συγκυρία, που ζει ταυτόχρονα όλος ο κόσμος είναι περισσότερο ανάγκη να στρέφουμε τα βλέμματα μας στα παιδιά. Όχι γιατί τα παιδιά δεν μπορούν και δεν ξέρουν να περνούν ευχάριστα στο σπίτι τους. Αλίμονο να μην πούμε εμείς στο οποιοδήποτε γονέα ποιο είναι καλό για το παιδί του.  Δεν θέλουν άλλωστε και πολλά τα παιδιά, μια αγκαλιά για σιγουριά είναι αρκετή από τους γονείς. Αλλά να, υπάρχει κάτι καλύτερο από το να τους δώσεις στα την δυνατότητα να ταξιδέψουν νοητά, όπου μπορεί ο νους και η ψυχή τους;



 Ξέρω την απάντηση που δίνετε και χαίρομαι που συμφωνούμε. Αλλά θα προσθέσω ότι σε όλο αυτό ότι η επιτυχία όλου αυτού του μεγαλεπήβολου επιτεύγματος, τα βιβλία μπορούν να γίνουν το μέσον για να τα καταφέρουμε ευκολότερα. 





Και αν και μικροί και κλεισμένοι στα σπίτια μας βρήκαμε λύσεις, για να πετύχουμε ότι αγαπάμε.
Ακολουθώντας το σύνθημα 

Μένουμε Σπίτι...Μαζί



Πιστοί στις οδηγίες αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε το παρακάτω συνδυαστικό μήνυμα που προτείνετε από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου ΙΒΒΥ



Έτσι γεννήθηκε μια νέα ανάγκη και ιδέα...